Гісторыя

БГЭУ - главный корпус, весна 2016
БДЭУ – галоўны корпус, вясна 2016, аўтар фота @nikagarmatnaya

Беларускі дзяржаўны эканамічны універсітэт з’яўляецца родапачынальнікам вышэйшай прафесійнай адукацыі ў галіне маркетынгу і лагістыкі ў Рэспубліцы Беларусь. Менавіта тут быў назапашаны найбагацейшы вопыт падрыхтоўкі спецыялістаў у галіне рознічнага і аптовага гандлю, матэрыяльна-тэхнічнага забеспячэння і збыту, якія паспяхова працавалі ў службах збыту і забеспячэння розных прадпрыемстваў, у аптовых і рознічных гандлёвых арганізацыях.

Развіццё рынкавых адносін у эканоміцы краіны запатрабавала істотнай змены зместу адукацыі. Узнікла патрэба ў спецыялістах, якія здольныя кіраваць таварным зваротам з выкарыстаннем сучасных канцэпцый маркетынгу і лагістыкі, праводзіць маркетынгавыя даследаванні, паспяхова прасоўваць беларускія тавары і паслугі на нацыянальным рынку і рынках іншых краін. Таму ў маі 1994 года на факультэце міжнародных эканамічных адносін была створана кафедра маркетынгу на чале з доктарам эканамічных навук, прафесарам Акулічам І.Л., якая ўпершыню ў краіне пачала падрыхтоўку маркетолагаў. Затым ў 1996 годзе кафедра гандлю сродкамі вытворчасці (загадчык кафедры, кандыдат эканамічных навук, прафесар Міхневіч Л.М.) факультэта эканомікі і кіравання гандлем таксама пачала падрыхтоўку спецыялістаў па спецыяльнасці “Маркетынг” са спецыялізацыяй “Упраўленне забеспячэннем і збытам». А 30 снежня 1997 годзе з ініцыятывы навукова-педагагічных работнікаў названых кафедраў Саветам БДЭУ быў створаны факультэт маркетынгу. У яго склад увайшлі кафедры маркетынгу, гандлю сродкамі вытворчасці і тэхналогіі найважнейшых галін прамысловасці. У першы год свайго стварэння факультэт налічваў 654 студэнта і 50 выкладчыкаў. Усяго за 20 гадоў працы факультэту ўдалося падрыхтаваць больш за 6000 спецыялістаў. У тым ліку за апошнія 5 гадоў колькасць выпускнікоў склала 1050 чалавек.

Первый декан ФМк - Карпеко Олег Иванович
Карпеко Алег Іванавіч

Першым дэканам факультэта стаў Карпека Алег Іванавіч, дацэнт кафедры гандлю сродкамі вытворчасці, кандыдат эканамічных навук, дацэнт, які ўзначальваў факультэт каля дзесяці гадоў. Пад яго пачаткам сфармаваўся малады факультэт, які на працягу наступных гадоў пашыраў і ўмацоўваў свае пазіцыі ў сферы падрыхтоўкі маркетолагаў і лагістаў. У гэты перыяд часу ў рамках спецыяльнасці “Маркетынг” была адкрыта падрыхтоўка кадраў па спецыялізацыях «Цэнаўтварэнне» (1999 г.), «Рэкламная дзейнасць» (2000 г.), «Прамысловы маркетынг» (2002 г.), «Міжнародны маркетынг» ( 2004 г.), «Лагістыка» (2004 г.). З 2007 года спецыялізацыя “Лагістыка” была выдзелена ў самастойную спецыяльнасць. Прафесарска-выкладчыцкім складам факультэта распрацаваны першыя адукацыйныя стандарты спецыяльнасцяў «Маркетынг» і «Лагістыка». Адкрыта падрыхтоўка магістрантаў. Дзякуючы працы, праведзенай факультэтам, БДЭУ заняў вядучыя пазіцыі ў сферы эканамічнага адукацыі па спецыяльнасцях «Маркетынг» і «Лагістыка». Паводле яго стандартам і тыповым вучэбным планам працуюць усе ўстановы вышэйшай адукацыі краіны, якія ажыццяўляюць падрыхтоўку спецыялістаў па названых напрамках. У мэтах каардынацыі адукацыйнага працэсу на базе факультэта былі створаны Навукова-метадычная рада па маркетынгу і лагістыцы, Вучэбна-метадычнае аб’яднання па эканамічнай адукацыі.

За факультэтам устойліва замацоўваецца абрэвіятура ФМк  Філасофія, Мысль, крэатыў

Бороденя В.А.
Барадзеня Валерый Анатольевіч

З лістапада 2007 г. па кастрычнік 2012 г. кіраўніцтва факультэтам ажыццяўляў кандыдат эканамічных навук, дацэнт Барадзеня Валерый Анатольевіч, які праводзіў няспынную працу па ўмацаванні пазіцый факультэта, папулярызацыі і прасоўванні асноўных ідэй маркетынгу і лагістыкі. У гэты перыяд былі распрацаваны адукацыйныя стандарты другога пакалення для спецыяльнасцяў «Маркетынг» і «Лагістыка» (2008 г.), адкрыта падрыхтоўка кадраў у практыка-арыентаванай магістратуры па спецыяльнасцях «Маркетынг» і «Лагістыка» (2012 г.).

Цыганков А.А.
Цыганкоў Аляксандр Аляксандравіч

З лістапада 2012 года па кастрычнік 2020 г. факультэтам кіраваў кандыдат эканамічных навук, дацэнт Цыганкоў Аляксандр Аляксандравіч, які са сваёй камандай прыўнёс новы імпульс у яго развіццё. Асаблівая ўвага разам з маркетынгам пачала надавацца ўзмацненню практычнай падрыхтоўкі лагістаў. Па прапанове дэкана з 2012/12/01 г. факультэт быў перайменаваны. Рашэннем Савета універсітэта ад 30.10.2012 г. зацверджана новая назва: “Факультэт маркетынгу і лагістыкі». Важнымі падзеямі гэтага перыяду развіцця факультэта можна назваць: распрацоўку адукацыйных стандартаў трэцяга пакалення па спецыяльнасцях «Маркетынг» і «Лагістыка» (2013 г.); адкрыццё падрыхтоўкі па спецыяльнасці «Рэкламная дзейнасць» (2016 г.); узмацненне практычнай падрыхтоўкі студэнтаў праз фарміраванне сеткі арганізацый-партнёраў (базавых арганізацый заказчыкаў кадраў); стварэнне філіялаў кафедраў факультэта ў арганізацыях, якія выкарыстоўваюць сучасныя тэхналогіі маркетынгу і лагістыкі; распрацоўку новых запатрабаваных праграм навучання ў практыка-арыентаванай магістратуры па спецыяльнасцях «Маркетынг» і «Лагістыка»; развіццё міжнародных сувязяў і ўдзел у міжнародных праграмах праект “Be-Safe” праграмы TEMPUS  (Project Number 544181-TEMPUS-1-2013-1-IT-TEMPUS-JPCR) (2013г.); ; падпісанне Пагадненняў аб узаемапрызнаных праграмах навучання з выдачай двух дыпломаў паміж факультэтам маркетынгу і лагістыкі БДЭУ і замежнымі ВНУ-партнёрамі:

Адкрыццё сумеснай адукацыйнай праграмы «Лагістыка ў канцэпцыі Адраджэння Вялікага Шаўковага Шляху» для падрыхтоўкі кітайскіх студэнтаў на I і II ступенях дзённай формы атрымання вышэйшай адукацыі сумесна з Усходне-кітайскім педагагічным універсітэтам (East China Normal University), г. Шанхай, Кітайская Народная Рэспубліка. (Снежань 2015 г.).

Факультэт сёння – гэта сучасны цэнтр падрыхтоўкі спецыялістаў у галіне маркетынгу, рэкламы і лагістыкі.

У 2020/2021 навучальным годзе на факультэце працуе больш за 75 прафесіяналаў, у тым ліку 4 доктара навук, 35 кандыдатаў навук, 27 асістэнтаў.

Створаны і працуюць адмыслова абсталяваныя лабараторыі:

Вядзецца актыўная праца па ўсталяванні трывалых сувязяў з бізнес асяроддзем, развіцці формаў сумеснай з бізнесам падрыхтоўкі студэнтаў, ўзмацненні практычнага складніка навучальных праграм дысцыплін спецыяльнасцяў і спецыялізацый, напісанні курсавых і дыпломных работ па актуальных праблемах бізнесу; пашырэнні магчымасцяў навучання па узаемапрызнаных праграмах з выдачай дыпломаў двух універсітэтаў, удзеле студэнтаў у прафесійна-арыентаваных конкурсах, міжнародных праграмах прафесійнай мабільнасці.


Чытайце таксама аб ключавых вехах ў гісторыі БДЭУ.